ביום הולדתו של הרבי הרש”ב נ”ע, עלה המשפיע הרב מענדל ועכטר שיחי’ מנחלת הר חב”ד, להיכל ישיבת תורת אמת בחברון, השוכן בבית רומנו. זהו ה’זאל’ ההיסטורי והמיוחד הנחשב לנחלתו של הרבי בחברון, בו הקים הרבי הרש”ב בשנת תרע”ב, לפני 114 שנים, את ישיבת תומכי תמימים הראשונה בארץ הקודש.
במקום הקדוש, העביר הרב ועכטר שיעור ולימד מאמר חסידות מאת הרבי הרש”ב.
כיום שוכנת בבית רומנו ישיבת ‘שבי חברון’. מקום זה נמסר על ידי הרבי לדברי הרב משה לוינגר, בד’ ניסן תשמ”א, במטרה שיחזור לבעלות יהודית ויחזק את היישוב בחברון. אז אמר הרבי לרב לוינגר: “תקחו את הבית שלנו כמו שלקחתם את בית הכנסת אברהם אבינו”.





